Waarom ?

Klant centraal?De basis om dit blog te maken heeft gewoonweg te maken dat ik vind dat er (vooral in de B to B markt) veel te weinig  echt klantgericht wordt gewerkt.Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 80% van de processen in organisaties intern zijn, en dus  maar 20% met de klant te maken hebben! Raar toch? terwijl de klant interne processen totaal niet interessant vind, maar wel voor 80% beoordeelt hoe klantgericht een organisatie is….dus genoeg ruimte voor verbetering!

Eerlijk gezegd, Ik heb me ook nooit afgevraagd als ik ergens slecht werd behandeld als klant; “Maar de  (interne) processen van organisatie XYZ zijn toch zo goed op orde” 

Daarom hoop ik dat je iets leert, wordt geprikkeld of gewoon iets praktisch vind wat je kan gebruiken om de eigen organisatie te overtuigen dat je klant centraal stellen geen loze term is. Dit is een mindset die op de lange termijn alleen maar winnaars oplevert.

Heb je commentaar op artikelen en/of tips hoor ik dat graag, ik ben allesbehalve de alleswetende… Hoe meer mensen inzien dat “customer centricity” geen trucje is, hoe blijer ik daarvan wordt.

Groet,

Jeroen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s